Motocykle, które przetrwały dekady

Współcześnie w branży motoryzacyjnej dość rozpowszechnione jest przekonanie, że brak corocznych zmian w modelu świadczy o kłopotach finansowych firmy i zwiastuje jej rychły koniec. Niegdyś jednak brak zmian świadczył raczej o tym, jak dobry jest dany model – jeśli był wystarczająco dobry, nie potrzebował wielu poprawek po pierwszych latach produkcji.

Takimi modelami były z pewnością Honda CG125 i Kawasaki ZZR600.

Hondę CG125 była produkowana w latach 1976-2008. Jej odporność i wytrzymałość przeszły już do legend, ale legend, dodajmy, mających podstawy w rzeczywistości, a do tego zasłynęła z łatwej kontroli, dzięki czemu była wybierana przez wiele szkół jazdy. Była tak dobra, że kiedy w 1985 r. produkcję przeniesiono do Brazylii, gdzie przez pewniej okres stanowiła 90% motocykli o takiej pojemności. O popularności modelu świadczy również fakt, że w Korei i Chinach produkowano jego kopie, np. Hongdou CG125 i Kymco Pulsar 125.

honda

Kawasaki ZZR600, produkowany w latach 1990-2007 był pierwszym seryjnie produkowanym motocyklem o mocy powyżej 100 KM. Znany jest ze świetnego zawieszenia, hamulców i właściwości trakcyjnych. Użytkowników cieszyły takie drobiazgi jak wskaźnik temperatury i wskaźnik poziomu paliwa, którego w latach 90. nie posiadała większość pojazdów z tej klasy – turystyczno-sportowej. Jego następcą jest Kawasaki Ninja.

kawasaki ninja